5 motive pentru a înregistra o marcă

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

 

5 motive pentru a înregistra o marcă

Odată ce ați luat hotârea să porniți la drum construindu-vă propria afacere, modul în care intenționați să vă prezentați serviciile sau produsele publicului larg este extrem de important.

Este de la sine înţeles faptul că în ochii clienţilor, atât actuali, cât şi viitori, imaginea businessului dumneavoastră va rămâne concretizată prin elementul vizual care înglobează identitatea produsului oferit.

Acest element vizual, denumit imagine/siglă/logo, trebuie să aibă un design unic și atragător și să reflecte întrutotul activitatea pe care o desfășurați.

Așadar, trebuie să vă creeați o marcă care să fie reprezentativă pentru afacerea dumneavoastră, deoarece această imagine o veți folosi pentru a vă identifica marca pe piață și pentru a vă ajuta să vă îndepărtați de competiție. Dacă o altă companie utilizează aceleași imagini (sau asemănătoare) pentru produsele sale, atunci acest lucru are potențialul de a provoca confuzie în rândul consumatorilor și de a vă dilua marca în care ați investit timp și bani. Din acest motiv, protejarea mărcii comerciale este atât de importantă.

Prin simpla existență a unei sigle și utilizarea ei, nu dobândiți protecție juridică asupra ei și nu puteți impune/cere altora să nu o folosească. Pentru aceasta trebuie să vă înregistrați imaginea care reprezintă afacerea dumneavoastră, pentru că doar în acest mod puteți beneficia de o protecție  juridică eficientă și pentru că doar din acel moment puteți impune interdicții terților şi, în consecinţă, o puteți expoata eficient din punct de vedere comercial.

Așadar, înregistrarea unei mărci conferă numeroase avantaje, dintre care, în cele ce urmează vă vom prezenta cele 5 motive pentru care credem noi că e important să-ți înregistrezi marca.

  1. Înregistrând marca, vă asigurați existenţa unui drept de proprietate exclusiv asupra acesteia, iar dacă situaţia o va impune, veţi putea dispune cu uşurinţă de marca dumneavoastră, putând-o exploata, cesiona sau vinde.

 

  1. Prin înregistrarea mărcii, obţineți siguranţa și controlul asupra identităţii acesteia. O identitate clară crează sentimentul de siguranţă în ochii consumatorilor de pe piață și mai mult decât atât, o identitate protejată denotă încredere în produsul promovat, iar clienții vor reacționa pozitiv la acest aspect.

 

  1. Investind în potecția unei mărci, în produsul propriu, creați un brand pe care puteți să-l folosiți de pe o poziţie de forţă, având în vedere că o marcă înregistrată, generează siguranţă şi încredere în serviciile oferite.

 

  1. Înregistrând marca, puteți să impuneți/cereţi terţilor să nu se folosească de renumele și resursele mărcii dumneavoastră pentru a-și promova serviciile sau produsele lor.

 

  1. Dacă nu vă înregistrați marca și dacă ați folosit marca altcuiva, vi se poate solicita să returnați toate profiturile obținute prin utilizarea mărcii altcuiva și, adițional, să plătiți și alte daune și cheltuieli de judecată.

 

Doriți să înregistrați o marcă? Solicitați ajutor de specialitate!

Cu siguranță că principalul avantaj al înregistrării mărcii dumneavoastră este să aveți siguranța pe care acest demers îl oferă. Același lucru se poate spune despre angajarea unui specialist în acest domeniu, deoarece costurile pe care trebuie să le suportați atunci când veți angaja pe cineva să repare lucrurile care trebuiau făcute bine încă de la început pot fi foarte mari, dacă ceva nu merge bine. Contactați un specialist pentru înregistrarea mărcii dumneavoastră și porniti la drum cu încredere!

Alte articole

protectia brandului

3 modalităti concrete prin care vă puteti proteja Brand-ul

  Protecția proprietății intelectuale ar trebui să fie o preocupare majoră pentru fiecare afacere deoarece, pierderea unei proprietăți are ca rezultat întotdeauna o pierdere de profit. Cu privire la afacerile care-și desfașoara activitatea și în mediul online, nu doar pierderea bunurilor fizice ar trebui să reprezinte o problemă, ci și cel al protecției proprietății intelectuale.

citeste articol
Scroll to Top